Parçaları değişen veya boyalı araçlar birçok ülkede değer kazanırken ülkemizde neden tam tersi oluyor?
İkinci el araba arıyorum Hepimizin farklı beklentileri var oluyor. Arabadan beklediğimiz model yılı, fiyat, kilometre ve özellikleri düşündükten sonra dikkatimizi farklı faktörlere çevirmeye başlıyoruz.
Bunlardan biri aracın kaporta durumudur. Kimisi “boyasız araba” ararken kimisi de “hiçbir değişiklik yok, bu bana yeter” diye düşünüyor. Her iki durumda da araç değeri değişti Görürüz. Peki bunun altında yatan sebep nedir?
Boya tabancasını eline alan herkes ustadır.
Boyalı kesimin değer kaybetmesine neden olan asıl şey işçilik kalitesi ve güven eksikliğidir. Örneğin yetkili serviste yapılan bir boya işleminde hem aracın boya rengi korunur hem de orijinaline sadık kalmak onarım yapılacaktır. Bu tür boyama işlemlerinde arabanın değer kaybı yaşamaması gerekirken minimum düzeyde değer kaybı yaşanacaktır.
Öte yandan berbat bir boyahanenin yaptığı işçilikte renk uyumunun sağlanamaması, trim modüllerini sökerken tırnakların kırılması gibi nedenler; Aracın estetik bütünlüğüne zarar verir ve araçta önemli değer kayıplarına neden olur. Bu nedenle aracın parçaları sadece boyalı değilAynı zamanda nasıl boyandığı da son derece önemlidir.
Küçük bir çizik mi yoksa büyük bir hasar mı?
Yeni rengi olan her aracın büyük kazaya karıştığını ya da yerli boyası olan her aracın küçük kazaya karıştığını düşünmek büyük bir yanılgıdır. Bir araba “kusursuz, boyasız, tadilatsız” olarak beyan edilse bile, araba mekanik hasar ile Hava yastıkları açılmış olabilir. Bu nedenle kazanın detaylı görselleri ve onarım faturası büyük değer taşıyor.
Bazı durumlarda, küçük bir kaza sonrası araç tamir için yetkili satıcıya götürüldüğünde, tamirci standartlarına uymayacağı için değiştirmeye gerek kalmadan düzeltilebilecek hasarlarla karşılaşır. değiştirmeyi seçebilir . Bu durumda küçük hasarlı arabanın modülü değiştirilecektir.
Peki hasar kayıt altına alındığında ne fark eder?
Hasar kaydı, aracın bugüne kadar yaşadığı tüm belgelenmiş kazaların tarihleri, tamir fiyatları vb. bilgilere ulaşabildiğimiz bir hizmettir. Araç kazaya karıştı ve sigorta veya araba sigortası aracılığıyla Onarım yapılmış ise hasar kaydı olarak araç kayıtlarına işlenir. Hasar kaydı olan bir arabanın değeri kazaya karıştığı için düşecek; Ayrıca aracın hasar kaydına göre sigorta bedeli artacaktır.
Arabasında Değerini kaybetmek istemeyenler Bazen karıştıkları kazaların bedelini ceplerinden ödüyorlar ve bu da hasar kaydına geçmiyor. Bu nedenle hasarsız bir arabanın kazasız bir araba olduğunu düşünmek yanlıştır.
Bu arada hasar tutanaklarındaki tarihlere de dikkat etmeyi unutmamalısınız. 2015 yılında sıfır alındığında fiyatı 30.000 TL olan bir otomobilin, 2 ay sonra karıştığı kaza nedeniyle 15.000 TL hasar kaydı olabilir. Bugüne baktığınızda 15.000 TL çok yüksek bir fiyat gibi gelmese de aracın yeni fiyatının yarısına tadilat yapıldığını görebiliyoruz. Bu nedenle hasarın sadece maliyeti değil, geçmişi de değerlidir.
Almadan önce satmayı düşünüyoruz.
Araba almadan önce ” Bu aracı satarken herhangi bir zorluk yaşar mıyım?Biz “” düşüncesiyle hareket ettiğimiz için az kusurlu aracın alıcı sayısı daha fazla oluyor.
Bu durumu şu şekilde örneklendirebiliriz: Araç arayan 3000 alıcıya bakacak olursak; 1500 kişi boyasız araba arıyor, 750 kişi önemsiz yerleri birkaç kesik olan araba arıyor, 750 kişi hiç bir değişikliği olmayan araba arıyor ve sadece 250 kişi tamamen boyalı araba arıyor. Bu sebeple insanlar, Daha kolay imha içinKusursuz arabalara daha fazla ödemeyi tercih ediyor.
Bizim göremediğimiz herkesin gördüğü şey nedir?
Tercihlerin değişmesi için çok uzağa gitmemize gerek yok. Çabuk yanıbaşımızdaki küçük vatan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ‘da durum oldukça farklıdır. Bizim için boyamak ve değiştirmek bir tutku haline gelmişken, onlar için durum tam tersi.
Arabalarda zamanla çizik, ezik, güneş yanığı gibi birçok kusur meydana gelir. Araba almayı düşünen bireyler bu kusurlara sahip arabaları orijinal olarak değerlendirmemektedir. Sanki boya masrafı varmış gibi bakıyor arabaya.
Değişenlere gelince: İşçilik değerli, yeni parça daha ucuz, tamir edilecek parça eski ve değiştirilen modül yeni; Yani bir nevi. aracın o kısmının yenilenmesiBu nedenle neredeyse hiç kimsede böyle bir takıntı yoktur.
Peki araba alırken size neler sunuyoruz?
Arabaların sadece gövdelerden oluştuğu yanılgısını bir kenara bırakmalısınız. Bildiğiniz gibi ülkemizde pek çok aracın kendisi ve yedek parçalarıİthal geliyor ve fiyatları her geçen gün artıyor.
Alacağınız araçta mekanik problemler Cebinizi önemli ölçüde yakabilir. Beğendiğiniz arabalardan biri boyasız, diğeri ise iki kesim boyalı ise fiyatı makul olan ve size en az mekanik masraf getirecek olanı tercih etmelisiniz.
Ayrıca boyasız araba denilince pek çok kişinin aklına yaptığı küçük veya büyük kazalar gelir. tamir etmeyerekAracının değer kaybetmediğini iddia etse bile sonuçta bu durum araçta değer kaybına neden olacaktır.
Son olarak babanızdan bile alıyorsanız bir uzmana gitmeyi unutmayın.
İkinci el araba almadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiğine bir göz atmak için hazırladığımız içeriğe göz atabilirsiniz: